Od nule do savršenstva

Razgovor konzultanta (Koni) i poduzetnika (Podi)…

Koni: Na koji način brinete o likvidnosti vašeg poduzeća?
Podi: Skoro sva potraživanja prebijamo s drugim poduzećima.
Koni: Kako planirate kretanje novca u vašem poduzeću?
Podi: Nikako. Nitko ne plaća na vrijeme i zato ne možemo ništa planirati.
Koni: Koliko kupaca imate?
Podi: Oko dvjesto.
Koni: Koliko kupaca vam plaća u dogovorenim rokovima?
Podi: Samo njih deset.
Koni: Koliki bi to bio postotak?
Podi: Samo malo… (hvata se za kalkulator, računa, poništava, računa, negoduje) Pet posto.
Koni: Da li biste se složili sa mnom da za pet posto kupaca možete voditi novčane tokove?
Podi: Da, ali to je samo pet posto. Što s ostalih devedeset pet posto?
Koni: Možete li si postaviti cilj da godišnje kod deset posto kupaca, znači njih dvadeset, tijekom godine uvedete financijsku disciplinu tj. da se brinete o naplati?
Podi: Možda bi i mogli. Ne znam. Što trebam činiti?
Koni: Trebate pokazati kupcima da vodite brigu oko naplate računa. Zovete li ih kada prođe ugovoreni rok plaćanja, i kada?
Podi: Ponekad prođu dva tjedna, nekada na kraju mjeseca, kad mi knjigovođa donese listu otvorenih stavaka (popis kupaca i nenaplaćenih računa).
Koni: Koja je najčešća reakcija?
Podi: Izmotavaju se. Neki se bune. A neki napadaju i ljute se.
Koni: Kako vi na to reagirate?
Podi: Ispričavamo se i opravdavamo.
Koni: Da li im najavite stopiranje novih isporuka dok ne plate dugove?
Podi: Ma kakvi, prestali bi s nama raditi! Takav je kod nas mentalitet.
Koni: Koliko vremena provedete na utjerivanje potraživanja?
Podi: Moja tajnica sigurno 3 sata dnevno okolo telefonira i skuplja novce.
Koni: Da li gospođa radi prekovremeno?
Podi: Normalno, kad ne stigne napraviti druge stvari.
Koni: Koliko se prekovremenih sati nakupi mjesečno?
Podi: Sigurno trideset.
Koni: Da li bi mogli zaključiti da vas neplaćanje kupaca skupo košta.
Podi: Kad vi to ovako izložite, svakako.
Koni: I vi na to pristajete?
Podi: Naravno da ne, ali ne znam kako sve preokrenuti. Preduboko smo zaglibili.
Koni: Što bi bilo kad bi za preodgoj izabrali kupce za koje mislite da će pozitivnije reagirati na vaše nove uvjete poslovanja?
Podi: Mogao bih pokušati.

Oglasi

Komentiraj

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava / Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava / Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava / Izmijeni )

Google+ photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google+ račun. Odjava / Izmijeni )

Spajanje na %s


»
%d bloggers like this: