Radnici naprijed

Radnički standard

Radnički standard

Ovo mi je ispričao djedov brat, sjedokosi starac koji je još kao mlad, 30-ih godina prošlog stoljeća, emigrirao u Ameriku i proveo tamo veći dio svojeg dugog radnog vijeka.

”Uđem ja pod pauzom u radničkom odijelu u dućan kupiti gablec. Veliki red kod blagajne. Stanem na kraj. Kad ono, najednom se nekoliko ljudi u redu, mahom žena i starijih osoba, odmakne i propusti me ispred sebe riječju, ‘odite naprijed.’ Ostanem zapanjem, pa na svojem, tada još lošem engleskom, zapitam, ‘a zašto, kako to da me puštate?’

Jedna žena odgovori: ‘Pa vi ste radnik, a ja domaćica, vi radite, vi se žurite, trebate što prije doći na red.’ A ja odvratim, ‘pa i vi radite, poznato je da se domaćice jako narade.’ A ona meni: ‘Da, ali vi ste radnik koji direktno stvara novu vrijednost, stup ste društva, na prvoj liniji fronte, blagostanje svih nas ovisi zapravo prvenstveno o takovima kao vi.’

Ostali su, uključujući starije osobe, kimali glavom i pokazivali rukom: ‘Idite naprijed, samo idite.’ Neću to nikada zaboraviti.  Znale su  osobe u redu da se blagostanje i prosperitet zasnivaju na onima koji direktno stvaraju novu vrijednost, na onima koji su na prvoj liniji fronte. To je dio kulture i civilizacijskih spoznaja.”

Što mi možemo učiniti? Za početak, propustimo ispred sebe radnika koji u radničkoj odori dođe u dućan za vrijeme gableca, ili raščupanog užurbanog menadžera koji stalno telefonirajući čeka da dođe na red kod doktora. Jasno, ako sebe doživljavamo kao osobe koje imaju više vremena od navedenih, odnosno kao osobe koje nisu na prvoj liniji fronte zarađivanja.

Oglasi

Komentiraj

